Bok på gång

Nu är jag tillbaka i bloggandet igen. Det har varit ett spännande år där den mesta tiden gått till min trädgårdsbok. Titeln blir "Stora boken om trädgårdsprojekt" och den ges ut på Bonnier Faktas förlag. Ta gärna en titt i deras vårkatalog där du kan läsa mer och kika på ett tiotal av projekten. I boken delar jag med mig av både små och större projekt i 8 olika tekniker och i en mängd spännande material som pil, betong, sten, tegel, trä, metall och glas. Hoppas du blir inspirerad till något lustfyllt trädgårdsprojekt i sommar. Med tydliga steg-för-steg anvisningar, material- och verktygslistor, skisser och planteringsplaner är det lätt att sätta igång.
Det har varit en lång men spännade resa. Under några år har jag genomfört alla projekten hemma i min egen trädgård. Sedan tog urvalet av foton, texter, skisser och illustrationer sin tid. Under sommaren och hösten var det ett intensivt arbete tillsammans med min redaktör och formgivare på förlaget och sedan flera vändor av korrekturläsning. Nu är den på tryckeriet och i slutet av februari ska den skeppas till Sverige.
 För att se helheten skrev vi ut det färdiga materialet på A3 papper och lade ut på golvet kapitel för kapitel. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh! Det ska bli så nice att få se vad folk tycker om den när den kommer!

Jag är så glad för din skull, en känsla av "mudita".

2013-01-29 @ 15:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0