Jag finns på Svartsjö slott i sommar - Välkomna dit



Äntligen har det vackra Svartsjö slott öppnat dörrarna igen. 1700-tals atmosfären är tillbaka. I sommar är slottet fyllt av konst och hantverk, musik och evenemang. Ta gärna en fika i caféet eller följ med på en guidad tur. Och glöm inte att komma och träffa mig.



Mig hittar ni oftast i det "rosa" rummet på övervåningen, eller det moderna rummet som vi kallar det i sommar. Där har jag en liten utställning med mina egendesignade och egentillverkade möbler och trädgårdsföremål.

Den här pilspaljen har jag kallat Morticia. När jag gjorde den inspirerades jag av Familjen Addams stol. Den som mamman Moricia brukade sitta i. När jag senare kollade hur deras stol såg ut så visade det sig att min minnesbild och verkligheten inte helt stämde överens :)
Den stora gladflaskan är märkt "Finlands bryggerier". Både den och det lilla bordet med ett dansande 1700-talspar är köpta på loppis. De rödbladiga växterna är alunrotar (alumrötter? -  vad nu pluralis av alunrot kan heta !?) Hechera 'Plum Pudding'.

/Marianne

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Sweet. Hur länge kommer du vara där?

2011-06-09 @ 16:23:43
URL: http://web.comhem.se/~u30714821/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0